Klåda i armhålan / Kainalon kutina

September 16, 2018

I sommar har vi haft det väldigt varmt och det har varit svettigt nästan dagligen. 

Jag har hållit mig svettluktsfri men ibland märkt att min ena armhåla varit irriterad.
Jag har funderat kring detta med mina återförsäljare, då vissa också fått förfrågningar av kunderna angående alla andra tillverkares deodoranter de säljer. Vissa kunder har, som jag, fått klåda och irriterad hud i armhålan.

Det är oftast matsodan i deodoranterna som kan ge irriterad hud, speciellt om ph-balansen på huden rubbas. En del deodorant tillverkare använder mycket matsoda i deras produkter, jag har kommit fram till att runt 25% matsoda räcker för att hålla produkten effektiv mot svettlukt. Matsodan är den ingrediens som håller svettbakterierna borta och således hålls vi fräscha i armhålorna, så den kan inte tas bort.

Jag har lite följt med under sommaren när och hur irritationen infinner sig. Detta har jag kommit fram till: när jag äter socker, gluten eller annars stressar kroppen så är risken större att jag ska få irriterad hud i armhålan.

När jag håller borta dessa så kommer inte symptomen. Så, det blir som en till morot för mig att undvika sånt som stressar min kropp.

Vad har du för erfarenhet av detta?

 

Tänä kesänä ilma on ollut tosi lämmin, ja on ollut vaikea olla hikoilematta. Olen pysynyt raikkaana mutta huomasin että oikeapuolinen kainaloni iho on ollut ärsyyntynyt. Olen myös jälleenmyyjieni kanssa miettinyt tätä mistä se voisi johtua. He ovat myös saanut kysymyksen joiltakin asiakkailta joilla on ollut samanlaisia kokemuksia kuin minä. Ärsyyntynyt iho on ilmestynyt toisten deodoranttien valmistajien tuotteista myös, ei vaan minun. Olen tarkistanut muidenkin valmistajien tuotteet ja huomannut että joillakin on aika suuri määrä ruokasoodaa tuotteissaansa. Ruokasooda voi ärsyttää ihoa jos ph-suhde iholla horjuu. Olen testannut että pienempi määrä, noin 25% ruokasoodaa reseptissäni riittää pitääksesi sinut raikkaana. Ruokasooda on se aine joka pitää hienbakteerit poissa ja meidät raikkaina, joten sitä ei voi poistaa, mutta vähentää.

Olen kesän aikana seurannut milloin ja miten kutina ja ärsyyntynyt iho ilmestyy. Tätä olen huomannut: kun syön enemmän  sokeri-ja gluteenipitoista ruokaa oireet todennäköisempi ilmestyvät kun jos pidän näitä poissa. Tästä on nyt tullut minulle houkutin pitää loitolla sitä mitä voisi mahdollisesti rasittaa kehoani.
Minkälaisia kokemuksia sinulla on?

 

 

Please reload

Recent Posts

Please reload

Archive

Please reload

Tags